تبلیغات
hamzaban - برای کاهش اضطراب و استرس چه بخوریم؟
درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : بهترین وبلاگ Ž
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :
hamzaban
سه شنبه 14 اردیبهشت 1395 :: نویسنده : بهترین وبلاگ Ž       
در این میان اضطراب و افسردگی دو اختلال توامان هستند و حدود نیمی از کسانی که از اضطراب رنج می‌برند، درجاتی از افسردگی را هم تجربه می‌کنند. درمان های خاص و داروها می‌توانند به کاهش بار اضطراب کمک کنند اما فقط یک سوم از مبتلایان ممکن است به دنبال راهکارهای درمانی باشند برای همین است که توصیه کارشناسان بر این است که راهکارهای تغذیه‌ای در مدیریت علائم این اضطراب اهمیت زیادی دارد. علاوه بر رعایت رژیم غذایی متعادل، نوشیدن آب کافی برای هیدراته ماندن، اجتناب از الکل و جلوگیری از استعمال دخانیات می‌تواند به تسکین علائم اضطراب کمک کند. استفاده از کربوهیدرات‌های پیچیده نیز به تنظیم سطح قند خون و احساس آرامش بیشتر کمک می‌کند.  یک رژیم غذایی سرشار از غلات کامل، سبزیجات، میوه‌ها، و اجتناب از غذاهای فراوری شده برای مبتلایان به اختلالات اضطرابی مهم است. هرچه قندهای ساده بیشتری مصرف کنیم، قند خون سریع بالا و نهایتا پایین می‌آید. با افت قند خون برخی هورمون‌ها نظیر هورمون استرس در بدن ترشح می‌شوند تا قند را حفظ کنند و حالتی شبیه شرایط و حالت‌های استرس در ما رخ می‌دهد. در این شرایط معمولا برخی تصور می‌کنند فشارشان پایین است و سعی می‌کنند شیرینی بخورند تا آرامش خود را بازیابند. به مرور شخصی که این رویه را پیش می‌گیرد به مواد قندی معتاد می‌شود و با آن آرامش می‌یابد. اثر این موضوع به خصوص در کسانی که نمود استرس در آنها به شکل اضطراب است، بیشتر دیده می‌شود. اما علاوه بر این منوی کلی، شما ممکن است تعجب کنید که برخی از غذاهای خاص تا چه حد در کاهش میزان اضطرابتان موثر است: موارد غذایی سرشار از منیزیوم شامل سبزیجات برگ سبز از قبیل اسفناج، چغندر، حبوبات، آجیل، دانه‌ها و غلات سبوس دار، در کاهش علائم اضطراب و ایجاد آرامش نقش مهمی دارند. غذاهای غنی از روی مانند گوشت گوساله، جگر، زرده تخم مرغ، برای مبتلایان به اضطراب توصیه می‌شود. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی‌های چرب نیز همین اثر را دارد. مصرف غذاهای پروبیوتیک نیز در کاهش اضطراب موثر است. پروبیوتیک های موجود در کفیر و سایر محصولات لبنی مفید است. مارچوبه نیز خواص ضد اضطرابی‌اش تایید شده است. مواد غذایی غنی از ویتامین‌های گروه ب از قبیل بادام و آووکادو توصیه شده‌اند. - آیا آنتی‌اکسیدان‌ها ضد اضطرابند؟ به نظر می‌رسد احساس اضطراب با کاهش سطح آنتی اکسیدان‌ها ارتباط داشته باشد. بنابراین رژیم غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان ها ممکن است به کاهش علائم اختلالات اضطرابی کمک کند. غذاهای تعیین شده به عنوان منابع آنتی‌اکسیدان عبارتند از: لوبیامیوه‌هایی مانند سیب، آلو، گیلاس انواع توت‌ها از قبیل تمشک، توت فرنگی، زغال اخته آجیل شامل گردو سبزیجات از قبیل کنگر فرنگی، کلم پیچ، اسفناج، چغندر، کلم بروکلی ادویه‌جات و ترشی‌جات شامل زردچوبه و زنجبیل. اگر علائم اضطراب شدید باشد و بیش از دو هفته با وجود رعایت رژیم غذایی متعادل طول بکشد، باید حتما با پزشک‌تان مشورت کنید. فراموش نکنید که: عادت بدغذایی و تغذیه نادرست می‌تواند توان ذهنی را در مواجهه با عوامل استرس زا کاهش دهد و درنتیجه مدیریت شرایط استرس زا خدشه‌دار می‌شود و این مساله به ضرر فرد است. دوم آنکه تغذیه خوب و درست به فرد کمک می‌کند از حداکثر توانایی روانی و جسمی خود بهره بگیرد و با شرایط استرس زا بهترین مقابله را داشته باشد. منبع: health.harvard.edu


لینک منبع و پست :برای کاهش اضطراب و استرس چه بخوریم؟
http://migna.ir/vdcaw0ne.49nim15kk4.html



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
سه شنبه 28 شهریور 1396 06:13 ق.ظ
I was suggested this blog by my cousin. I'm not
sure whether this post is written by him as no one else know such detailed about
my trouble. You're incredible! Thanks!
دوشنبه 16 مرداد 1396 04:05 ب.ظ
excellent submit, very informative. I wonder why the opposite experts of this sector don't
realize this. You should continue your writing. I'm confident,
you've a huge readers' base already!
چهارشنبه 23 فروردین 1396 01:52 ق.ظ
This paragraph will help the internet viewers for creating new web site or even a
weblog from start to end.
شنبه 12 فروردین 1396 07:20 ب.ظ
If some one needs expert view on the topic of blogging and site-building after that i propose him/her to visit this
weblog, Keep up the pleasant work.
سه شنبه 21 اردیبهشت 1395 02:36 ب.ظ
جالب بود تشکر از مطالبی که میگذارین
سه شنبه 14 اردیبهشت 1395 04:34 ب.ظ
سلام
فقط چند روزه وبلاگم رو راه اندازی کردم ، موضوع وبلاگ من یکم اختصاصیه ، یعنی فقط با وبلاگ های پر محتوا مثل وبلاگ تو تبادل لینک می کنم . اینجوری هم بازدید تو زیاد میشه و هم بازدید من.

ممنون میشم یه سر بزنی و باهام تبادل لینک کنی
سه شنبه 14 اردیبهشت 1395 01:49 ب.ظ
دوست داری با سایت های تبادل لینکی که در صفحات اول گوگل هستند آشنا بشی؟ بله...خوب پس سریع بیا
سه شنبه 14 اردیبهشت 1395 01:22 ب.ظ
سلام عزیز خوبی؟ مطالب وبلاگتو دیدم بسیار زیبا بود معلومه که وقت گذاشتی .من یه پیشنهاد داشتم که واسه وبلاگ جفتمون خوبه اونم اینکه به وب سایت منم سر بزنی و باهم تبادل لینک داشته باشیم از این به بعد مثل دو تا دوست خوب واسه هم میشیم بعد از اینکه لینک کردی خبرم کن تا با افتخار لینکت کنم
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر